JAK PŘISTUPOVAT K DNEŠNÍM DĚTEM

 Dělám výklady a množí se mi tam dotazy ohledně dětí, se kterými si rodiče neví rady, protože nechtějí poslouchat. Mno a jsme u toho, takže si zase stručně připomeneme, ve které době se nacházíme a co je potřeba si uvědomit. Ne náhodou jsem vám tu před pár dny doporučovala knihu První dotek od Jaroslava Duška, kterou beru jako povinnou četbu pro všechny rodiče a učitele. On tam píše to, co jsem vám tu psala už před léty sama: nyní se rodí děti nové doby, děti, které absolutně neuznávají autoritu! Je jim u prdele, jak jste poslouchali vy, co jste všechno museli dělat, abyste byli považováni za slušně vychované, proto nechápou, jak se chováte, jak vnímáte ten systém, ve kterém žijeme, ony tomuto systému, který jede na vlně "makej, dokazuj, jeď do výkonu, poslouchej, teď mlč, tohle nedělej, na tamto nesahej..." NEVĚŘÍ a NEUZNÁVAJÍ JEJ. Ony přišly, aby nám ukázaly, v jaké bublině, hypnóze (jak píše Jaroslav) žijeme, jak naivní jsme, za jakou iluzí jsme se hnali a ženeme. Sami jste si mohli na dnešní k.o.vidové době všimnout, jak poslušné ovečky někteří kolem jsou a tyto děti to nechápou! Můj syn mi jasně první den, kdy jsem mu nasadila roušku se slzami v očích, abych zjistila, zda mu bude sedět při vstupu do obchodu, roušku strhnul z obličeje a důrazně mi řekl: "tohle nosit nebudu!" a já ho nenutila. Ony přišly, aby nám odzrcadlily tu směšnou dobu, ty restrikce, regule a jiné hovadiny, na které jsme tak dobrovolně naběhli a kterým navíc dost lidí věří, ty lži, které žijeme, tu faleš, kterou předstíráme, tu svázanost, kterou jsme dobrovolně přijali místo svobody vlastního individuálního vyjádření. To, že se vám dítě vzpouzí, vzteká, je agresivní, nevnímá vás, neposlouchá atd. není tím, že by bylo vzpurné, uvztekané, agresivní a neposlušné. Ono jen projevuje svými prostředky tu směšnost toho všeho! Pokud tohle nepochopíte, pokud je nenecháte svobodně se rozhodovat, pokud s nimi nebudete jednat na rovinu, pokud jim něco budete nutit, vyžadovat tabulkový systém chování/růstu/vývoje/přijetí konkrétních dovedností..., pak budete tvrdě, ale opravdu tvrdě narážet. :-) Školství na tyto děti není vůbec připraveno. Pokud máte možnost domácí výuky nebo alternativních vzdělávacích programů, rovnou po nich pátrejte a pokuste se dítko dát tam. Jarda ve své knize píše pro mě velmi silnou a velmi žalostnou větu a ta zní, že děti kolem sedmého/osmého roku vyhasnou. Ano, vyhasnou. Strašné, že? Prostě je utlučeme tím, čemu věříme, vtěsnáme je do lajny vzorce se pasoucích ovcí a ta jiskra v oku, ta čistota, ta svoboda a chuť poznávat podle svého tempa a uznání, skomírá, až totálně bezvládně padne. Proto tu už pár let křičím: vykašlete se na to, co říká paní Nováková z trafiky, jak na vás koukají ostatní matky, co s vámi řeší ředitelka školy či třídní učitel: chyba NENÍ na straně dítka. :-) Hledejte způsoby, jak s dítětem mluvit jako rovný s rovným, nemusíte motivovat, spíše ukazujte možnosti a nechte na dítku, ať si samo vybere kdy/co/jak/kde/proč. Vykašlete se na styl výchovy "tohle se nedělá, tohle je neslušné, pozdrav a kloň hlavu". Ty děti na to serou! :D Je nezpracujete vodítkem, řetězy a koulí u nohy. Je nedostanete do klanění se těm nahoře. Věřte mi, já se málokdy mýlím

:-) Jdu to dodělat :D Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA