HRDLIČKA


 Dneska ráno jsem věděla, že budu psát text a přemýšlela jsem, že by bylo možná na místě zase zpracovat nějakého ptáka. Tedy jako zpracovat ve větách v souvislosti se symbolikou, nikoliv fyzicky zničit dalšího muže. Jen jsem stále netušila, který to bude a najednou slyším to známé "cukrů, cukrů" a ona hrdlička přiletěla na náš balkon do květináče, kde se uvelebila v trvalkových karafiátech, ač jinde by našla více místa a vesele si prozpěvovala. No a mně bylo hned jasné, o kom to dneska bude. Takže hrdlička, přátelé, je symbolem lásky, touhy, mateřství, není proto divu, že se při svatebních obřadech vypouští z různých klecí či pentlí ozdobených krabic. Je to ptáček věrný, protože po dobu hnízdění bývají vidět v páru a to jak vedle sebe sedí, anebo i létají u nebes či jak si vzájemně čistí peří. Hrdlička byla od pradávna taktéž symbolem mateřství, ženskosti, zkrátka ženské jemné energie. Křesťané rozšířili její symboliku ještě o mír a pokoj. Patří k bohyni Ištar a pokud na ni někde narazíte, zapřemýšlejte, co vám svou návštěvou mohla chtít říct. Já jen dodám, že u našeho hradu není tak častá, to už jsou tu frekventovanější jiní ptáci, proto její přílet neberu na lehkou váhu. Takže tak. Hezký den vám všem! Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA