TYMIÁNOVÝ SIRUP

Máme tady to nádherné ovšem pro děti většinou náročnější období kašlů a nachlazení a protože jsem právě dokončila domácí tymiánový sirup synkovi, tak si říkám: poděl se. Já vím, že jde o tradiční recept babiček a většinu z vás nepřekvapím ničím novým, ale to jsem si v minulosti o dost receptech myslela taky a jaké pak bylo moje překvapení, když spousta čtenářek neměla do té doby ani tušení "vocogou" :D Takže pokud trpíte kašlem jakéhokoli typu anebo máte doma dítko, které začalo chodit do školky a bojuje s tímtéž třeba i týdny až měsíce, zkuste připravit tymiánový sirup. Každý lékař vám řekne, že žádná chemie z lékárny výrazně od kašle nepomáhá, u nás zabrala čínská medicína a bylinky. Nuže, příprava je snadná. Do 200 ml vody nasypete 100 gramů cukru, přivedete jej do varu a vsypete jeden sáček tymiánu, který sežene v jakémkoli obchodě. Pokud máte ze zahrádky čerstvý, šup tam s ním. Necháte jen asi minutku povařit, ale není třeba. Pak z plotny odstavíte a necháte přes noc louhovat. Ráno přecedíte přes plátno či jemný cedník a přilejete cca 100 ml medu. Já to dělám od oka. Pakliže med nemáte, před svařováním vody si do ní dáte 200 gramů cukru místo té stovky. A je hotovo. Uchováváte v lednici a dětem dáváte 3x denně čajovou lžičku. Tymián je úžasný v tom, že stejně jako cibule a česnek působí dezinfekčně a ničí záněty. Také pomáhá s trávením, plynatostí, ulevuje od menstruačních bolestí. Stejně tak jej ocení astmatici, lidé trpící otoky, pomáhá při léčbě bronchitidy, černého kašle a při průduškách. Podává se i při léčbě močových cest. Zkuste si jej doma připravit, je to snadné, stejně jako můj osvědčený recept s nakrájenou cibulí spojenou s medem, kterou můj synek miluje. Příroda je zázračná, dejte jí šanci vám to dokázat :-) Hezký den vám všem! Morgana

 

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA