UMÍTE SE OCENIT A PRODAT?

Umíte se ocenit a prodat? Dokážete se ocenit tak, že ani druzí o vás nepochybují a danou cenu vám rádi zaplatí? Dalším neduhem zejména u žen je právě absence umu ocenit své kvality, svá nadání, svůj čas a energii, kterou vkládají do svých výrobků či činností a pak se jenom diví, že jim danou cenu nikdo zaplatit nechce a ještě s nimi vedou debaty a smlouvají. Neříkám, že se neschopnost ocenění netýká i mužů, ale jelikož mi zcela pochopitelně píší hlavně ženy, budu tento příspěvek opět adresovat jim. Když jsem studovala na VŠ, začala jsem téměř okamžitě doučovat angličtinu a tím si vydělat jak na své žití a potřeby, tak na samotné studium. Od samotného začátku jsem znala svou hodnotu, takže když mi v jazykové škole řekli, že na hodinu dávají lektorkám 170 korun, tak jsem jim řekla, že chci 300. A dostala jsem je. Kamarádky si stěžovaly, že samy učí právě za menší částky a ještě nemají dost studentů a ptaly se, jak to dělám, že mám plný rozvrh a ještě k tomu mi platí tak, jak si řeknu. No je to tím, že jsem si od prvopočátku stanovila jasně dvě věci: nikdy nebudu zaměstnaná pod jiným člověkem či společností a výdělek si budu regulovat sama. A bylo a je až dodnes. Když vám řeknu hlavní rozdíl mezi tím, kdy se umíte ocenit a tím, kdy to naopak neumíte nebo klesáte pod cenu, tak je to hlavně v tom, že lidé z vás vaše pochyby o vás samých cítí na sto honů a to nemusí být obdařeni intuicí. Stačí jim vás potkat a kouknout se na vás a ví, co si mohou (nebo nemohou) dovolit. Vnímám hodně často ve skupinkách o tvoření tady na fb, jak někdo vloží fotku svého výrobku a k tomu buď směšně malou sumu, anebo koment ve stylu "snad se bude líbit, snad prodám, snad je to v pořádku". Za toto bych rovnou liskala, protože tento přístup u lidí mě okamžitě otráví, nemám ráda slabochy a slabé články vůbec. Zaprvé nesnesu ten postoj oběti "jsem chudák, asi nic neumím, pojďte mě pohladit a zatleskat mi" a zadruhé nemám ráda, když se druzí podceňují jenom proto, aby prodali či uspěli. Taková osoba totiž nikdy nezíská přirozený respekt, autoritu ani obdiv. Samozřejmě že se ozvou pár podobně laděných jedinců, kteří začnou to pomyslné virtuální bébí hladit a konejšit dotyčnou růžovou vatou, ale to je tak vše, co dotyčná v tu chvíli zažije. Když na takového člověka narazím tady nebo v reálu, prchám pryč z těchto nízkých, vynucených, plačtivých energií a mám to tak podobně i s partnery, kteří mi v minulosti velmi často chodili do života se svými stesky o tom, jak je k nim život tvrdý a různě plivali a kopali kolem sebe, než jsem je "zničila" svou silou a pevností a oni pochopili, že u mě to pohlazení opravdu nedostanou, pokud se sami nepostaví na nohy a nezačnou na sobě makat. A je potřeba, abyste si i vy uvědomily, že pokud jste slabé, budete přitahovat slabochy a příležitosti, které budou ve výsledku vždy tratné. Nízké energie nepřitahují vysoké, to si pamatujte. Pokud já neznám svou hodnotu a pevně si za ní nestojím, nezískám k sobě stejně naladěné lidi ani úspěch v práci. Pokud se smířím s málem, budu i nadále přitahovat málo. Pokud se budu podceňovat, budu přitahovat další podceňování, slevy a jiné úbytky a hojnosti nedosáhnu, ani kdybych makala 24/7. Proto, dámy, pokud něco vyrábíte, stanovte se upřímnou cenu za svůj výrobek a neklesejte s cenou jenom proto, že vám ji někdo vytkne či se nějakou dobu neobjeví kupec. Začněte tím, že si uvědomíte svůj talent či originalitu, že si vyjasníte, kdo jste a kam směřujete a že se zbavíte emocí, které jsou spojeny s lidmi, kteří vám v minulosti ublížili nepěknými slovy či zesměšňováním všeho druhu. A taky si zapamatujte, že svou cenu a jistotu musíte opravdu cítit neochvějně v srdci, takže není vteřina či situace, ve které začnete pochybovat. Pokud takový záchvěv pochyb přijde, ihned se s ním rozlučte a vymažte jej z hlavy. Zbavte se takových těch slovních obratů, které jsou typické pro fňukny ve stylu "no nevím, jestli...", "snad", "budu doufat, že..." a nereagujte na kecy typu "no Vy si ale věříte" nebo "teda ta cena!". Kdo chce nakupovat v Pepcu, tomu to nechte. Svůj si přitáhne vždy svého. Neprezentujte se se skloněnou hlavou, ale vždy se vzpřímeným tělem a neochvějnou jiskrou v oku, že takto to prostě máte a hotovo. Kdo chce, ten vezme. Kdo nechce, ten bude stále šťourat a řešit hovna. Vždyť to vidíte i u mě na stránce. To, jak si to v sobě zpracujete, to začne pomalu měnit barvy a tóny kolem vás a zákonitě pak samozřejmě budou přicházet jiní lidé, situace a možnosti, než které chodily doteď. Občas sice můžete přitáhnout nějaký karmický kopanec, ale ten vás nepoloží, bývá jen neočekávaným testem vaší vůle a pevnosti rozhodnutí. A zůstaňte dál v tomto modu, dokud nepřijdou první vlaštovky úspěchu a ty přitáhnou další a další. Nesnižujte se ke dnu jenom proto, že o vás pochyboval otec, matka, manžel, vlastní dítě, kolegové. Ze dna se špatně odráží s přelámanýma nohama, zato na stabilní židli na pevném podkladě vás nesundá nikdo. Věřte mi. Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA