STROM VŠECH STROMŮ, DUB

Dnes jsme se synkem brouzdali v přírodě a hledali místo pro malovaný kamínek se srdíčkem od jedné tety, která nám jej chvíli předtím dala do rukou se slovy "někam ho dejte". Když jsem v přírodě a není tam ani noha, naprosto vypnu a nacítím se na vše, co ke mně přichází. Synek běhal všude možně, lovil klacky, pozoroval brouky a já většinou jako správný kozoroh čumím do země před sebou a rozjímám. A najednou jsem po své pravici ucítila sílu, takovou tu majestátní, která vás táhne oním směrem jako obrovitý magnet nebo přinejmenším nutí se tamtudy podívat. A nějaký mužský hlas mě k sobě vábil temným hlasem plným respektu. Kdo slyšíte stromy mluvit, víte, o čem je řeč. A tak jsem zvedla oči, otočila hlavu a on tam stál. Strom všech stromů, pán lesa, strom čarodějek a čarodějů, posvátný Dub. Okamžitě jsem se musela přes vysokou trávu přebrodit k němu a jaksi automaticky a intuitivně se pár metrů před ním zastavila a zeptala, zda mohu přistoupit. Jen zamručel, že ano. Ta síla, která mi proběhla celým tělem, to bylo něco. Tak jsem si říkala, že krom fotografie onoho stromu, kterou jsem si blikla a která ale zdaleka nevystihuje jeho nádheru, vám sem napíšu pár slov k tomuto králi mezi stromy. Tento strom je zasvěcen Diovi, vládci hromů a blesků a proto není divu, že šumu listí tohoto stromu se říká Diův hlas. Tento strom má v sobě sílu, kterou u jiného druhu nepocítíte: vnímáte pevnost, hrdost, moc, proto si k němu máte přijít popovídat tehdy, když je vaším hlavním tématem hojnost, pracovní úspěch, kariérní posun nebo peníze jako takové. Je to hrdý pán, před nikým se nebude klanět, stojí pevně, hrdě a vzpřímeně, proto je taktéž vhodný pro rozpravu, když potřebujete požádat o spravedlnost, když vás čeká soudní přelíčení nebo když jste zrovna zažili křivdu, jež vůči vám někdo vyslal. Můžete je požádat i o pár lístků z jeho koruny, které chrání před uřknutím a používají se při vykuřování domu jako ochrana proti démonům. Tento strom mi trochu připomíná nás Kozorohy, je stejně jako my houževnatý, pilný, silný a neklaní se před kdekým. Máte z něj přirozený respekt a máte tendenci se mu poklonit za moudrost, která z něj k vám promlouvá. Až budete někde ve volné přírodě, zkuste si nějaký najít (lépe řečeno on si vás přitáhne sám) a vnímejte, co pocítíte. Je to jeden z mála stromů, ze kterého budete mít skutečně husí kůži. Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA