JSTE TO VY, KDO JE TU NA NÁVŠTĚVĚ

Sem tam, když je chvilka času a synek mi zrovna neskáče po zádech a neškrtí můj krk, tak si občas projíždím na fejsbuku oblíbené stránky s květinami, zahradami, opuštěnými místy, starožitnostmi … a už skoro vůbec nesleduju žádného guru nebo duchovního rádce, který píše furt to samé. Onehdy mi ale naskočila stránka, o které jsem neměla ani tucha, že ji mám v oblíbených a tam se autorka pozastavovala nad tím, jak se lidé do ní na stránce vysírají, jak ji neustále napomínají, co není vhodné na síti prezentovat a hlavní argument byl, že by se měla smířit s tím, že když je slavná a má na fb stránku pro lidi, tak si oni mohou psát, co chtějí a ona se s tím musí smířit. Ona žena se pak pozastavila nad touto radou či postojem a já se smála od srdce, páč něco podobného tu čas od času zazní taky a já si říkám, napiš svůj náhled, byť by to jednomu jedinému člověku doťuklo, stojí ty řádky za to :D Tak předně se domnívám, že i když jsem na fb, který mi dal možnost si zde utvořit stránku a věnovat jí energii pro tvoření něčeho, co lidi baví, tak stále je to moje políčko, na kterém seju a ne políčko někoho jiného. Protože ten někdo jiný si může založit svou vlastní stránku a na ní psát, o čem psát potřebuje, sdělovat, co sdělovat chce a vést dialog s lidmi o tématech, o kterých se s nimi chce bavit. Je to jako virtuální domov, ve kterém si uděláte krásné prostředí podle vaší chuti, necháte dveře otevřené, aby mohl kdokoli vstoupit, ohřát se, dát si kávu, porozhlédnout se a když se mu u vás zalíbí, pak má možnost zůstat a dál popíjet a radovat se, anebo se zase zvedne, šálek od kávy dá do dřezu a v tichosti odejde. Jasně, musím se smířit s tím, že někdy přijde opilec a začne vytrubovat nesmysly, kterým nikdo nerozumí, nebo buran z Buranova, který bude rozhazovat své bonmoty všude kolem, páč doma ho nikdo už nechce poslouchat (pokud s ním někdo vůbec domov sdílí), někdy sem může vítr zavát i jedince ne zrovna vychovaného, jenž ostatní návštěvníky z principu a podstaty svého charakteru uráží a jinak haní, nudista, který z nudy píše cokoliv, co vydráždí ostatní k tomu, aby po zbytek dne měl v komentářích co číst a na co reagovat... však ty týpečky znáte, jsou jich všude na fb haldy. Nicméně pořád platí, že oni jsou na dané stránce, v daném domově či místě pohody a záměru jen hosty, nikoliv domácími. A i když je ona stránka součástí fejsbuku, tak za to, jak se jí daří a co ona prezentuje, zodpovídá její majitel(ka), nikoliv hosté, proto je to právě majitel(ka), který/á rozhoduje, co bude tolerovat a co ne, co se bude na stránce dít a co už ne. Je to právě on/ona, kdo uvádí takt, směr a rozhoduje, kdo bude i nadále vítaný na další z káv. Takže se domnívám, že by si tohle lidé měli uvědomit, než někomu na stránku přijdou a začnou rozdávat své rozumy. Protože oni jsou těmi samozvanými mudrci, nikoliv ten, kdo stránku vlastní. Takže absolutně nechápu, když se někdo naváží do slavné modelky, že má prachy na to, aby se válela na Zanzibaru, nebo do slavné moderátorky, že doma peče chleba, páč "nemá zřejmě co jiného na práci", nebo třeba na té mé, když mi někdo začne tvrdit, že musím trpět vše, co se tu děje, páč jsem šla s kůží na trh. To je vůbec vtipná hláška, páč s kůží na trh chodíme všichni denně a nedovedu si představit, že byste na ulici, v obchodě, na úřadech či kde jinde trpěli nepříjemné reakce na svou osobu (pokud tedy nejste absolutní obětí všeho a všech, totálně ztracená existence, která už nemá sílu za sebe bojovat). Takže při této příležitosti bych vás ráda upozornila, abych tu nemusela řešit to samé co dámy, které zmiňuju výše, že je dobré si před napsáním komentáře a postoje zejména na mou osobu, ale i ostatní nekonfliktní typy čtenářů zde na stránce, že to jste VY, KDO JE TU NA NÁVŠTĚVĚ. Nepleťte si strany a zkuste zavzpomínat na základy slušného chování, pokud vám je rodičové aspoň v minimálním množství věnovali, protože já jsem ta poslední ze všech na fejsbuku, která si nechá srát na hlavu. Bývaly doby, kdy to tu bylo strašné, věrní fanoušci ví, že jsem tu měla velmi často opravdu různá individua, která jsem bez pardonu blokovala. Nyní je situace už o dost lepší, mám pocit, že poslední rok či dva je tu většina příjemných lidí, kteří si sem přišli pro radu, pomoc, povzbuzení či seznámení se s ostatními a za to si vás o to víc vážím, byť vím, že ne všichni to v životě máte snadné. A to je zřejmě právě ten důvod, proč v sobě cítím sílu a ochranitelskou potřebu rotvajlera běhat po tomto virtuálním pozemku a hryzat do prdele každého hňupa či hňupku, který se tu ocitne omylem. A protože se moje adminka na mateřské, která má přístup na mou stránku, opět pomalu navrac, aby to tady právě od takových jedinců čistila, tak to jde snáz. Lidé si nějak tu demokracii a nárok na vyslovení vlastního názoru přebrali zase po svém a mnohdy nechávají soudnost před vyřknutím svého bonmotu zahrabanou doma. Těmi pár řádky, co napíšete v komentu, sice na chvíli pocítíte ohromnou sílu a potřebu vlastní důležitosti, nasbíráte si pár desítek lajků, ale druhý den už po vás většinou neštěkne ani pes. Je to tvrdě napsané? Kdo mě zná, ten ví, že před pěti lety by to bylo mnohem drsnější :D Krásný den vám všem :-) Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA