VÝCHOVA CHLAPCE V MUŽE

Komentáře u předchozího příspěvku mě donutily napsat těchto pár řádků (mimochodem díky za vaše reakce, jste mou hnací silou). Já do určité míry souhlasím s tím, že jisté věci maminky dělají blbě a tím ničí duši chlapce, který se má stát mužem. Já třeba ze zásady (ale vždy s přihlédnutím na denní zážitky a aktivity či případnou únavu dítěte) odmítám synovi nosit věci. Snažím se mu vysvětlit, že pokud si vezmeme ven motorku a on ji uprostřed cesty zahodí, tak ji tam buď nechám, anebo si ji ponese sám, protože já jako maminka (potažmo žena) nejsem jeho služebná. Je to boj, ale myslím si, že by chlapec už od dětství měl vnímat jistou zodpovědnost a mužský element v sobě, který se týká fyzický síly či převahy (jež samozřejmě ještě není patrná, ale bude). Takže ano, do určité míry za to mámy mohou, když chlapcům dělají služky, obětují jim vše, věčně je ochraňují (myslím si, že více než své dcery). Na druhou stranu nesouhlasím s tím, že jsme jim jejich mužskou sílu jako ženy vzaly a oni ztratili moc, motivaci, impuls nalézt opětovně toho muže uvnitř sebe, protože vzít vám druhý může jenom to, co mu sami odevzdáte. Jak zmiňuju pod daným příspěvkem, my ženy jsme byly dlouhá staletí utlačovány, zotročovány, nemohly jsme se vzdělávat, chodit k volbám, rozhodovat v podstatě o ničem atd., a přesto jsme v sobě našly sílu vybojovat si to své místo a jít vpřed. Kde se stala chyba, že tohle nemají muži? Další věc je fakt, že mužům skutečně chybí vojna. Mnozí kamarádi se tomuto mému názoru, který tedy mám odjakživa, smáli, že vojna nic nezmůže. Ale já nemyslím vojnu typu "Fando, pojď, dáme pivko a zhulíme se u záchodků", ale vojnu, kde se "odstřihne pupeční šňůra" a chlapec plynule přejde z dětství do mužství a už se k době máminy sukně nevrátí. U přírodních národů to tak funguje, že si mužská část kmene odebere mladé chlapce a odchází s nimi na čas do divočiny, kde není žádná žena natož pak chlapcova máma, aby tento přerod byl trvalý a měl nějakou hodnotu. Proč asi to takto mají? Myslím si, že přírodní národy jsou mnohem chytřejší a moudřejší než my "civilizovaní" lidé, takže tady vidím trošku chybku ve společnosti a tom, jak to máme nastaveno. No a v neposledním případě jsou to vzory tatínků, u kterých tedy fakt mnohdy kroutím hlavou (podotýkám v reálném žití, tzn. když je vidím či slyším v parku, na hřišti, v obchodě, v kině atd.) A tohle píšu jenom v rychlosti, páč se zrovna rodí Michael Dominik :D :D :D Máte k tomuto mému náhledu něco? Fakt by mě i zajímal názor a náhled mužů, čtenářů, ale ne těch zakomplexovaných, co tu křičí "zalez, kravko" (tam ta cesta bude ještě dlouhá), ale těch, co se umí bavit o tématech, která mohou být choulostivá, jako je třeba věčné téma ženy vs. muži. A ještě dodám, že s muži mám velmi dobré vztahy, mám kolem sebe když teď nad tím přemýšlím poměrně schopné a inteligentní týpky, a abych moje slova nevypadala tak, že vždycky straním jenom ženám, tak znám dost slepic, husí a kachen ;-) A mimochodem tu zmínku o válce a následků odejivších (je ten tvar dobře??? :D ) tátů od rodin znám a co si vybavuju, tak s ní souhlasím. Valím rodit :D Hezký večer a pište. Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA