BILANCOVÁNÍ NAD ROKEM UPLYNULÝM

Máme před sebou poslední den v roce 2018 a já přemýšlím, co pro mě tento rok navždy bude znamenat. A mám to přemýšlení snadné, protože tento rok už navždy bude v mém příběhu zapsán jako rok bydlení, budování domova a zařizování všeho kolem něj. V podstatě jsem téměř na jeho začátku rozjela etapu zvanou "nový hrad" a v listopadu ji zdárně zakončila prvním nábytkem. Nyní už je můj a Tobiáškův domov v posledních fázích, kdy jen stačí pracovní deska na kuchyňskou linku a dodání pohovky, na kterou se holt musí čekat, a je hotovo. Taktéž mi rok 2018 ukázal, jaké veliké štěstí mám ve svém žití, protože spousta přátel a kamarádů či známých zažila dramatické zvraty, změny, které jejich příběhy i jejich nitra převrátily naruby a oni se ještě stále z jejich dopadu vzpamatovávají a ještě nějakou dobu budou, zatímco já zůstala netknuta. Osmnáctý rok byl hlavně o padání masek, o tom, že nám mělo být odhaleno, kým jsme, ale také kým ve skutečnosti jsou ti druzí, kteří se do určité doby tvářili jedním způsobem a pak se nakonec projevili jako pravý opak toho, co nám celou dobu předkládali. Já ve svém životě naštěstí tohle zažila jen okrajově, ale bylo to spíš utvrzení se v tom, co jsem věděla od samého začátku, jen občas je dobré nechat věci být a plynout a čekat, až se dotyčný sám nachytá a znemožní, není potřeba mu k tomu dopomáhat. Tohle je další z mých životních hesel, které opět přišlo na přetřes. Leč druzí zažili více šokujících situací, více teátrů a prolili více slzí, takže tak jako tak byl tento rok pro mě stejně klidný, plodný a posunující jako ty předchozí. Hodně se mě ptáte na roky další, já jsem o roce 2019 už v listopadu psala, takže tento text je k dohledání, a o těch dalších letech budu psát vždy v závěru předchozího roku, protože nemá smysl vám tu udělat náhled na celé desetiletí, jelikož každý z roků přinese vždy to, co má a dostane vás tam, kam máte v danou chvíli dojít. Proto nemá smysl utěšovat vás a chlácholit, že všechno bude v pohodě, že ten další rok bude lepší. On sice bude, ale to neznamená, že těm, kterým má přinést dramata, je nepřinese. Každý rok má jistou vibraci a každý rok tuto svou vibraci naplní na sto procent. Je jasné, že pro někoho bude bohatší, bude se více třpytit zlatem, bude více o úspěchu, o rozšiřování svých plánů a působnosti než pro druhého, u kterého budou doznívat rány z roku současného. Nicméně tak jako u vztahů vám radím, vždycky si vším procházejte "odevzdaněji", volněji, svobodněji, než tomu u mnohých bývá, myslím tím ty, kteří stále řeší, šťourají, mají potřebu pitvat a řešit každé hovno. Berte život a osud tak, jak přichází, a pokud nemáte sílu reagovat, dopřejte si lhostejnost, klid a odpočinek, nic se nikdy stejně nejí tak horké, jak se to uvaří. A až s příchodem sil se opětovně na danou věc podívejte slzami očistěnýma očima a vnímejte srdce, co radí, že byste měli udělat jako další krok. Osud je v mnohém už sice napsán, ale je na vás, jak na dané osudové rány a kopance budete reagovat, jak se z nich ponaučíte a jak rychle se uzdravíte, abyste se mohli vydat zase na nový kus cesty. Nic není nikdy tak černé, jak to v danou chvíli vidíte, nic není tak strašné a šokující, jak to v konkrétní dobu cítíte. Všechno má svůj řád a pravidla, všechno má svůj důvod a důsledek, ale taky všechno má svůj čas a místo, a čím víc budete tlačit a hrotit, tím víc se dostanete do svých vlastních osidel, která vás pak totálně zničí. Z vlastní zkušenosti vím, že se mi život změnil radikálně k lepšímu, když jsem nehrotila, neměla myšlenky připravené na všechny možné budoucí scénáře, když jsem přestala malovat čerta na zeď a spíše vše přijímala v dobrém. Protože nakonec ty facky jsou právě jediným nástrojem, který vám rozsvítí to, co ve vás stále jen doutnalo a ukáže věci a lidi v pravém světle. Užijte si dnešní i zítřejší den tak, jak je vám libo, poděkujte odcházejícímu roku za vše, co přinesl i za to, co naštěstí odnesl a v lednu opět na značkách! :-) Vaše Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA