OBRÁCENÁ PSYCHOLOGIE A MANIPULACE SLOVEM


Máme tu nádherné datum 11. 11., venku je překrásně, já tu čistím minerály pro vás, páč jim tu čistku dávám už asi třetí, přemýšlím, co musím ještě dokoupit na vánoční aranžmá, kterých letos budu dělat zase pro tři okresy, těším se na prosincové volno a tak celkově už připravuju svou mysl na zimní chod a tak jsem si řekla, že dnes napíšu něco málo o jevu, se kterým se setkávám téměř denně a se kterým se vy dostáváte do kontaktu taky velmi často, byť o tom nemusíte vůbec ani vědět, a tím jevem je používání obrácené psychologie a manipulace slovem. Od malička jsem milovala pozorování lidí, jejich grimas, gest, naslouchala jsem jejich slovům, navnímávala jejich energii a "vstupovala" do jejich podvědomí, aniž by věděli, že jim v něm někdo právě pochoduje. Psychologie byl vždycky obor, který mě fascinoval a který jsem si nakonec taky na VŠ vystudovala, i když spíše okrajově. S příchodem sociálních sítí, kdy v podstatě komunikujeme jenom přes ně, což je velmi smutné, ale bohužel tomu tak je, bych jako mladší měla tolik studijního materiálu, že bych nevěděla, kde přesně začít čerpat :D Lidé totiž ve svém chováním, zejména v tom předvídatelném, nikdy nezklamou a vždy se chytí a udělá tah, na který čekám. Pro terapeuty a lidi, kteří pracují s lidskou psyché, jsou toto doslova hody. Asi jste si nejednou všimli v komentářích, a to nejen na mé stránce, že jsou tací jedinci, kteří mají potřebu vykřiknout v podstatě cokoliv, jen aby vzbudili zájem, přitáhli na sebe či na to, na co poukazují, pozornost a rozvířili emoce a potřebu horlivě a mnohdy příliš vášnivě vést diskuzi žel bohu ve většině případů o hovně. Těmto lidem se říká trollové. Když takového trolla necháte bez povšimnutí, sám zdechne. Horší je, když na jeho komentář zareagujete, protože to je přesně to, po čem jeho srdce prahne. Já občas na takové jedince právě zareaguju, v mnoha případech tak, že jim dojdou argumenty a oni, ve snaze zachovat si tvář a nebýt "zostuzeni" obrátí a začnou psát stylem "tohle byste přece nemyslela vážně, vy taková nejste, já to tak nemyslel" apod. V podstatě obrátí okamžitě o několik stupňů jinam, než byl jejich původní komentář, velmi často (!!!) se vpasují do role oběti, aby vzbudili v ostatních čtenářích pocit soucitu a lítosti a sebe tak degradovali níž, než jsem například já, která je konfrontovala něčím, na co už jim došla slova, a tím zabrnkají v ostatních lidech na strunky soucitu a potřeby chránit slabé a týrané jedince. Mně tento postup, který si někam zapište a jen pozorujte u ostatních diskuzí po celém fejsbuku, dříve velmi rozčiloval a nechápala jsem, proč si daný hrdina, který přišel s původním výkřikem, za ním po dobu celé diskuze aspoň nestojí. Nyní jen s úsměvem na líci pozoruju, jak se začne naplňovat jeden krok za druhým, protože ten postup je vždy stejný. A největší zábava je, když je zrovna někdo se mnou a pozorujeme to společně, protože já to vždy komentuju slovy "a teď se stáhne a za chvíli přijde a začne se litovat" a ono na to pak dojde. Není to o tom, že bych se smála danému člověku jako takovému, jen se bavím nad tím, jak je to vždy stejné, jak jedinec vlastně ani netuší, že je učebnicovým příkladem. Tito lidé velmi často používají obrácenou psychologii a věty v jejich slovníku jsou pořád o tom samém: "mě nikdo nemá rád" = potřebuje ujištění, že jej někdo miluje, nejlépe pak davy, "snad to zvládnu" = potřebuje slyšet, že ano, že není jiná možnost, páč je zcela připraven, "ty bys mi asi nepohlídala děti, že?" (+ psí oči) = vyžaduju, abys mi je pohlídala, protože jsem v prdeli a potřebuji se z ní dostat, atd. Bystřejší z vás si všimli, že je to vlastně manipulování druhým, protože obzvláště se slabšími individui máte zaručen úspěch, že vás podpoří a pomůže. I zde totiž platí, že člověk silný a vyrovnaný nepotřebuje chválu, téměř nikdy nepotřebuje pomoc (to už musí být situace, že si neporadí), nepotřebuje ujištění a hlavně nepotřebuje chodit kolem horké kaše, páč vše řekne tak, jak to leží a běží, jak to vnitřně cítí, jak si to skutečně myslí. Toto téma jsem zpracovala proto, abyste si víc všímali lidí kolem, abyste četli mezi řádky, abyste se naučili rozlišovat, zda někdo skutečně je v takových sračkách, kdy potřebuje pomocnou ruku, anebo je to člověk, který je od přírody líný hnout prdelí a jen to zkouší. Taky to píšu proto, abyste těmto energetickým upírům nedávali šanci na vycucání energie své, jelikož ta je ve vás pro vás a pro ty, u kterých si sami zvolíte, že ji na ně chcete vydávat. Vnímejte lidi kolem, koukejte do tváří a očí, kde je veškerá pravda o nich, analyzujte, do svého vnitřního diáře si zapisujte detaily a dojmy, protože se tím učíte a posouváte ke zdokonalování v jednání s lidmi, které je v dnešní době naprosto nedílnou součástí úspěchu. :-) Morgana

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA