MUŽSTVÍ

Nedávný článek o ženskosti vyvolal dost reakcí ze strany mužů, za což jim velice děkuji a posílám nepatrné políbení na líci. Jeden z nich, pokud se nemýlím, navrhoval sepsat něco podobně laděného pro muže. No, kucííí, tohle bude trošku záhul, páč nevím, jestli mám tolik času sepsat všechno, co děláte blbě :D Každá žena jsme navíc - ač se to nezdá - jiná a každá vás vnímáme jinak, takže tento text bude čistě můj náhled a názor na to, co fakt nemusím, co se mi příčí a co to o vás vypovídá v mé vnitřní mluvě. Ale jsem přesvědčená, že pod článkem se prožene bouře ve formě dalších komentářů plných postřehů z řad dam, takže textík napíšu a vy si jej ale pročtěte i s komenty, neb budou jistě přínosné. Takže: absolutně nesnáším a lehce prokouknu tlučhuby a všeználky, kterým se od huby práší vším, co dokáží, co mají, co získali, co umí, kde všude byli, co tam zvládli a tak dále... bla bla bla. Nikdy si nedělám obrázek o lidech dle slov, ale dle činů, takže pokud muž neustále tlachá o tom, kolik má peněz a pak v obchodě pečlivě studuje cenovky, tak mi přijde přinejmenším k smíchu. S tím souvisí pánové - slibotechny, kteří naslibují hory doly, naštěstí já tohle většinou sleduju s úsměvem, který je spíše znervózňuje, jelikož cítí, že vím, že oni neví a to muži nemají rádi. Zkoušejí na nás ženy totiž furt ty stejné teátry, drží v rukou stále stejné scénáře, které už jsou milionkrát ohrané a na které může reagovat jen dívenka zatím životem moc neotřelá. Ale já je nechávám, protože i tohle je jejich cesta a prostě to zkusí, pak dostanou facku ve formě mé reakce a dost možná i neudržitelného smíchu a jdeme dál, dyť vo co de, hlavně že jsme si ty společné chvilky užili, žeo :) Muž by měl být pevný v základech, vědět, co chce a jít si za tím. Muže dělají činy, ne slova, ne nabušená ramena, ne auta za dvě mega, ne plná peněženka pětilitrů, ty mám taky, to mě neohromí. Muže mužem dělá vyváženost ženské a mužské energie, uvědomění si sebe samého, konání, opora, kterou ženě zcela přirozeně umí poskytnout, galantní chování ne proto, že jsme si to my ženy možná vynutily, ale protože se on cítí jako pevná skála, která by měla ochraňovat ten křehký horský kvítek, který tam někde roste. A věřte, že každá z nás je křehká a citlivá, i když to nedáváme na první dobrou znát. Ale mužství je také o tom, že to vnímáte, že nasloucháte srdcem a že i když žena s vámi bojuje, protože bojuje i sama se sebou a protože už byla tolikrát v životě zklamaná, že už prostě nevěří a nemůže dál, tak vy nezačnete bojovat s ní jako s rivalem, ale dáváte jí prostor se vykřičet, vyplakat, vyvztekat, aniž by se vás to dotklo na vašem mnohdy už tak dost pošramoceném egu. Muž je pro mě jedinec bez komplexů, nemusí být dokonalý, i nás ženy baví rozcuch ve vlasech, boxem zkřivený nos, nohy do "o"... Muž nikdy ženu neznemožňuje, nezesměšňuje, nebije... ani v těch nejvíce vypjatých situacích ji neuhodí, protože takový člověk je slaboch největšího kalibru a mužem tímto krokem přestal být a dost možná ani nikdy nebyl. A neomlouvá ho ani těžké dětství. Muž je pilíř, který stojí, chrání, stará se, buduje, upevňuje, zvládá bez problémů fyzickou práci, do které se pouští sám a nečeká, až jej žena vybídne. On ví a vnímá, kde je jeho místo a kde je místo jeho ženského protějšku. Za Muže nepovažuji uvztekaného a uslzeného hošíčka, který buší pěstičkou do podlahy či stěny, že jej jeho šéf nemá rád. Za Muže nepovažuji chlapečka, kterému všechno nakoupil papínek a on nemusel na nic sáhnout. Za Muže nepovažuji nagelovaného límečkáře, který si precizně holí klín a podpaží a jeho parfém se za ním táhne ještě hodinu. Za Muže nepovažuji člověka, který dává na odiv to, že má peníze a nutně tedy potřebuje poslední mercedes, ajfoun či boty z krokodýla (v horším případě ještě tvarované do špice). Muže rozhodně nenajdu každý víkend v baru, jak loví, protože ten správný mužský lov je úplně o něčem jiném a vnímám ho jinak. Mužem není falešná pokrytecká krysa, sráč, vygumovanec a na oko uvědomělý jedinec. Mám ráda Muže, kteří umí máknout, umí vydělat, umí zařídit, vytvořit lavičku ze dřeva, protože ví, že si ráda čtu v zahradě pod jabloní. Mám ráda Muže, který postaví dům, abych jej mohla zvelebit a aby jeho děti měly důstojné bydlení. Mám ráda muže, který mi občas přinese květinu a dá si práci s tím, že pro ni zajede dál než na nejbližší benzinku, anebo se nebude bát vyrazit před rozbřeskem na palouk a nasbírat mi to, co mu přijde do cesty. Mám ráda Muže, který neslzí u každého pitomého romanticky laděného béčkového filmu, protože tohle značí jen jeho nevyrovnanou ženskou energii a já vedle sebe ženu nepotřebuji. Mám ráda Muže, který mě ochrání v ulicích, který se nebude bát rozbít hubu vochmelovi, jenž vůči mě zvolává oplzlosti, mám ráda Muže, kterému nevadí, že se profesně realizuji a že vydělávám, že mám své vlastní přátele, který mě nebude kontrolovat a uhánět smskami, když si třeba i s kamarádem zajdu na kafe, MILUJU Muže s humorem, co umí dělat hovadiny, smějí se od ucha k uchu, umí se uzardít, ale taky mě umí vytočit do vrtule či prásknout pěstí do stolu a odkráčet dveřmi bouchnutím vyvalené z pantů, jelikož emoce jsou pro mě barvy a já nemám ráda fádnost.... Mám ráda Muže, kteří mě umí v posteli rozparádit, protože i samec v nich je pro mě mužstvím. Zkrátka Muž je machr v tom, co umí, jak drží slovo, jak koná, jak se chová vůči mě ve vypjatých situacích a jak se umí radost z těch úžasných, kterými ho na oplátku velmi ráda budu zahrnovat. Mám ráda muže, kteří si nepodmiňují, nemají potřebu mě měnit, nečekají, až jim jako žena podám ruku a dopravím je do bodu B. A čím jsem starší, tím víc mě rajcují ti, kteří jsou šikovní na ruce, smrdí naftou a ruce mají od oleje, na sobě montérky a dílnu plnou pilin a hřebíků, kteří se se mnou řehtají jak blázni, provokují sarkasmem, jak to mám ráda a hlavně ty, které nejsprávněji rozpozná můj syn, jenž je zatím tím největším gentlemanem, největším srdcařem a správným parťákem, jehož jsem za dosavadní život potkala. :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA