MEDUŇKA V MAGII


Pro svůj dnešní text jsem odběhla do říše bylinek. Kdo by neznal meduňku? Citronově vonící rostlinu, která roste jako plevel :D Já osobně jsem letos sbírala listy, které byly veliké jako moje dlaň, velmi se jí u mě daří. Spolu s mátou mi pokryly kus zahrady, takže jsem musela zavčas zasáhnout, aby se mi holky neroztahovaly zas moc. Meduňka je známá pro své tišící a uklidňující účinky, proto se doporučuje vařit si z ní čaj, když trpíte nespavostí nebo jste pod velkým stresem a potřebujete uklidnit nervy. Je to velmi vhodná bylinka i pro těhotné ženy a děti, takže se s ní nemusíte vůbec nijak omezovat. Meduňku používali už starodávní Řekové jako bylinku srdce a snižování krevního tlaku. Bylinky všeobecně je dobré sklízet před tím, než začnou kvést a nejlepší je sbírat jejich listy v dopoledních hodinách, kdy nezačalo pražit Slunce v plné parádě. Nejlepší období pro sběr je úplněk či doba, kdy Luna přibývá a kdy je tím pádem energie a síla rostlin v nadzemní části. Meduňku můžete sušit, dělat z ní sirup, anebo naložit do lihu. Pokud trpíte nespavostí, utrhněte pugét meduňky, vložte ji do vody a dejte si ji na noční stolek. Takto vám sice vydrží jen dvě tři noci (když budete denně měnit vodu a nenecháte v ní ponořené spodní listy), ale zaručeně budete spát jako miminko. Je to bylinka, která rozmetává chmury a depresivní stavy, je velmi vhodná na ženské problémy a taktéž je bylinou milenců, kteří by měli pít její odvar či víno. S usušenou meduňkou lze i vykuřovat dům, dodá mu svěžest, odstraní vše zlé a zaručí jeho obyvatelům zdraví a jakoby znovunastartování. Je velmi vhodná i do očistných a uklidňujících koupelí, stejně jako např. růže či levandule. Pokud nemáte zahrádku, nevadí, velmi dobře se jí bude dařit spolu s ostatními bylinami i na balkoně, ovšem nemá ráda přímé slunce po většinu dne a je potřeba ji zalévat. Rostlinku si ovšem vždy přesaďte, nenechávejte ji v provizorním květníku, ve kterém jste ji zakoupili. Což je jasné pravidlo pro každou rostlinu, kterou si přinesete domů ze zahradnictví či supermarketu. Morgana


Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA