NETŘESK (JUPITEROVY VOUSY)


Kdo by neznal netřesk? Jde o nejčastější sukulent, který najdete v předzahrádkách snad všech starších domků babiček a dědečků, kteří věří (a vědí proč), že kde je netřesk, tam blesk netřískne, jelikož je zasvěcena Jupiterovi, bohu hromu a blesku. Daroval ji nám, lidem, právě proto, aby nás ochránil od hromů, blesků a ohňů. Má i moc odhánět vše negativní od domu, před či ve kterém je vysazen a vás jako obyvatele bude chránit před magií zlých mágů. Já tuto magickou rostlinu miluju. Je velmi nenáročná, dokáže dlouho vydržet bez vody, je skromná i co se týče množství půdy. Já sama jsem ji vysadila na zahrádku a ona se furt jen tak blbě koukala a nic se nedělo. Tak jsem kolem ní naskládala kameny a kamínky, zkrátka sebrala jsem ji volnost v pohybu, a co se nestalo! Začala obrážet a čahounů bylo hned plno. Ona totiž miluje nuzné podmínky pro život, což se dnes dá říct o málokom, žeo :-) Dříve se pěstovala na střechách domů právě kvůli výše zmíněné ochraně před bleskem, navíc snese horko a prudké slunce, takže se jí daří i těm méně zručným zahrádkářům. Když rozříznete jeho tlustý lístek, pak šťáva z něj navíc slouží stejně jako aloe na kožní problémy, ranky, hojí popálení a bodnutí hmyzem. Pokud vám ještě na vaší zahrádce chybí, šup do zahradnictví :-) Morgana


Populární příspěvky z tohoto blogu

JMÉNA S TĚŽKOU KARMICKOU ZÁTĚŽÍ

PRSTY NA RUKOU A PSYCHOSOMATIKA

ANDĚLSKÁ ČÍSLA